«Drunk enough to say I love you?» ΣΤΟ ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

της Κάρυλ Τσέρτσιλ
19 Μαρτίου – 31 Μαΐου 2011

Σε πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα

Η Κάρυλ Τσέρτσιλ είχε μια ιδέα.
Σε μια ιδιαίτερα ιδιαίτερα αντιαμερικανική εποχή η Αμερική περιέργως αλλά καθόλου μυστηριωδώς συνεχίζει να ασκεί μια αδιάκοπη έλξη και γοητεία προς όλες τις χώρες του κόσμου, ακόμα και τις πλέον καταπιεσμένες από αυτή. Τι θα γινόταν αν αυτή ακριβώς η γοητεία ενσαρκωνόταν στη σκηνή από ένα ζευγάρι ανδρών που περνούν από όλα τα στάδια της αγάπης ξεπερνούν τα όρια της κτηνωδίας και φτάνουν σε ένα παγκόσμιο ερωτικό ολοκαύτωμα;

Ο Γκάι θα έκανε τα πάντα για τον Σαμ.
Ο Σαμ τα κάνει όλα, ούτως ή άλλως.

Η Κάρυλ Τσέρτσιλ για το Drunk enough to say I love you?

To Drunk enough to say I love you? όταν το επεξεργαζόμουν στο μυαλό μου το έλεγα Ο άντρας που ερωτεύτηκε την Αμερική. Αλλά έτσι μαρτυρούσα περισσότερα από όσο έπρεπε. Πολλοί άνθρωποι σε όλον τον κόσμο έχουν κάτι σαν ειδύλλιο με την Αμερική ή τον πολιτισμό της ή ακόμα και την ιδέα «Αμερική», ακόμα και τώρα πια που όσο περνάει ο καιρός την αντιπαθούν όλο και περισσότερο ταυτόχρονα. Ο Σαμ ήταν πάντα ο Σαμ, όπως λέμε Uncle Sam, η πολιτική γελοιογραφία δηλαδή που αντιπροσωπεύει την Αμερική.
Ο άλλος χαρακτήρας δεν είχε όνομα όσο έγραφα το έργο, και όταν χρειάστηκε να τον βαφτίσω κάπως σκέφτηκα το Τζακ ως κάτι ουδέτερο και καθημερινό: Τζακ είναι ο μπαλαντέρ στο Μπλακ Τζακ, Τζακ είναι ένας άγνωστος που συναντάμε στον δρόμο και τον ξεχνάμε αμέσως μετά. Βλακωδώς όμως δεν μου πέρασε από το μυαλό ότι Τζακ είναι και ο Γούνιον Τζακ, έτσι όπως φωνάζουν οι Άγγλοι τη σημαία τους. Και ήταν λογικό αρκετοί να θεωρήσουν πώς εκεί αναφερόμουν – ο Σαμ είναι χώρα και ο άντρας που είναι ερωτευμένος με τον Σαμ/Αμερική γιατί να μην είναι η Βρετανία;
Ήταν ήδη περίεργο για το κοινό να καταλάβει πώς γίνεται ο Σαμ να είναι χώρα ενώ το άτομο που τον έχει ερωτευτεί είναι απλώς ένας, ο οποιοσδήποτε, κάποιος θεατής ίσως, ε, και τώρα με αυτή μου την κίνηση ήταν σαν να άνοιξα μόνη το λάκκο μου. Έκανα μια απόπειρα να αφήσω πίσω τις παρανοήσεις αλλάζοντας το όνομα του άντρα σε Γκάι (άντρας δηλαδή, ό,τι πιο προφανές, χα χα, αλλά τι να κάνουμε) και στη Γερμανία ήταν γερμανός (Πάουλ). Στο μυαλό μου ήταν πάντα κάποιος από τη χώρα που ανεβαίνει το έργο. Σε μια αμερικανική παραγωγή θα μπορούσε να είναι και αμερικανός πολίτης, με πατριωτική παραφορά για τη χώρα του, ο οποίος σταδιακά χάνει τις ψευδαισθήσεις του. Μια άλλη παρανόηση: τα πρόσωπα είναι ο Μπους και ο Μπλαιρ∙ εδώ επηρέασε και η εμφάνιση πολλών καρτούν όπου οι δυο τους απεικονίζονταν ως εραστές. Το έργο όμως πιάνει την εξωτερική πολιτική της Αμερικής από πολύ παλιότερα, κάπου στον Δεύτερο Παγκόσμιο.
Κάποιοι βρέθηκαν προ εκπλήξεως με τον πόλεμο στο Ιράκ λες και ήταν κάποια ανωμαλία του Μπους και των νέο-συντηρητικών, αλλά όσο και αν δείχνει ακραίο περιστατικό δεν αποτελεί εξαίρεση στον γενικό κανόνα της αμερικανικής πολιτικής στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της. Όταν έγραφα το έργο μέσα στα άλλα ήθελα να πω ακριβώς ότι όλα αυτά δεν προέκυψαν με τον Μπους ούτε και θα εξαφανιστούν μαζί του.

 

Ερμηνεύουν: Γιώργος Ντούσης, Ένκε Φεζολλάρι

Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Μπερδέκα

Σκηνικά-Κοστούμια: Νίκος Αναγνωστόπουλος

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Μουσική: Δημήτρης Παπαλάμπρου

Χορογραφίες: Αντωνίνα Βλουτή

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη
Ημέρες και Ώρες Παραστάσεων:
Σάββατο, Δευτέρα, Τρίτη: 21.30
Κυριακή: 20.00

Από Μηχανής θέατρο
Ακαδήμου 13
Μεταξουργείο

Τηλέφωνα: (210) 5231131

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • Παραστάσεις, συνεντεύξεις, κριτική, αφιερώματα και ό,τι συμβαίνει πάνω και κάτω από τις αθηναϊκες θεατρικές σκηνές. Τι παίζεται τώρα στο Λονδίνο και στο Broadway.

  • Αρχείο

  • Εγγραφείτε για να λαμβάνετε στο email σας όλα τα νέα άρθρα.

    Μαζί με 12 ακόμα followers

  • ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ-ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ

  • wordpress hit counter
Αρέσει σε %d bloggers: