«ΤΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟ» ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

 

 

 

 

 

 

του Χάρολντ Πίντερ

Νύχτα Χριστουγέννων, σε ένα κρατικό άσυλο/θεραπευτήριο με μεγάλη «ανθρωπιστική» παράδοση-όλοι οι ασθενείς είναι «συστημένοι από το Υπουργείο» γεννιέται άρρεν βρέφος αγνώστου πατρός από την ασθενή 6459, ενώ ένας άλλος ασθενής, ο 6457, βρίσκεται μυστηριωδώς νεκρός…

Ποιος είναι ο πατέρας του βρέφους;

Πως πέθανε ο 6457, γιατί η κηδεία του έγινε μυστικά και εσπευσμένα;

Μια μαύρη πολιτική φάρσα πάνω στην τρέλα, την παράνοια, την ασυδοσία και τις ίντριγκες που αναπτύσσονται και ευοδώνονται μέσα στους κρατικούς γραφειοκρατικούς μηχανισμούς.

Εδώ, σ’ ένα κρατικό «ησυχαστήριο», οι ασθενείς, τους οποίους δεν  βλέπουμε ποτέ και αναφέρονται μόνον με τον κωδικό αριθμό  τους, είναι έρμαια στα χέρια και τις διαθέσεις του προσωπικού, ενώ, από την άλλη πλευρά, το προσωπικό γίνεται θύμα του γραφειοκρατικού μηχανισμού που το ίδιο έχει εξυφάνει, τον αναπαράγει και τον υπηρετεί.

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Λευτέρης Βογιατζής, Παντελής Δεντάκης, Δημήτρης Ήμελλος,
Αλεξία Καλτσίκη, Βασίλι Κουκαλάνι, Γιάννης Νταλιάνης,
Θάνος Τοκάκης

Mετάφραση:
Nίνος Φένεκ-Mικελίδης
Σκηνοθεσία:
Λευτέρης Βογιατζής
Σκηνικά –κοστούμια:
Εύα Μανιδάκη
Μουσική:
Δημήτρης Καμαρωτός

Φωτισμοί:
Λευτέρης Παυλόπουλος
Βοηθοί σκηνοθέτη:
Σπύρος Αλιδάκης, Βένια Ανδρέου, Κατερίνα Ζερβουδάκη.

Ο Χάρολντ Πίντερ, έγραψε Το Θερμοκήπιο, το 1958, μέσα σε τρεις μέρες.
Και το έχωσε στο συρτάρι για 20 περίπου χρόνια.
Το έργο εκδόθηκε και παίχτηκε μόλις το 1980.

Για το ζήτημα αυτό, ο Πίντερ θα πει σε μία συνέντευξή του:
«Συχνά όταν ήμουν πολύ φορτισμένος, σκεφτόμουν να γράψω ένα έργο
καθαρά σατιρικό. Κάποτε το επιχείρησα, είναι ένα έργο που δεν το
γνωρίζει κανείς. Πρόκειται για ολοκληρωμένο έργο, το έγραψα αμέσως
μετά τον Επιστάτη – μέσα σε τρεις μέρες. Ο τίτλος του ήταν
Το Θερμοκήπιο και μιλούσε για ένα ίδρυμα στο οποίο οι ασθενείς
κρατούνται: στη σκηνή θα βλέπαμε μόνο την ιεραρχία, τους ανθρώπους
που αποτελούν το προσωπικό του ιδρύματος:δεν υπήρχε αναφορά στα όσα
είχαν συμβεί στους ασθενείς, για ποιο λόγο βρίσκονταν εκεί, ποιοι ήσαν.
Ήταν μιαχοντροκομμένη σάτιρα και μάλλον δεν είχε καμία αξία. Ούτε
στιγμή δεν αγάπησα κάποιον χαρακτήρατου, δεν είχαν ζωή. Γι αυτό και
απέρριψα το έργο χωρίς δεύτερη σκέψη. Οι χαραχτήρες του ήσαν χάρτινοι.
Είχα θελήσει – ήταν η μόνη φορά νομίζω– να κάνω ένα έργο με άποψη, με
σαφή άποψη, να λέει ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι πρόστυχοι και ότι είμαι
εναντίον τους. Γι αυτό και δεν απόκτησαν ζωή…»

Τα πράγματα αλλάζουν όταν:
Το 1979, ξαναδιάβασα το Θερμοκήπιο κι αποφάσισα πως το έργο αυτό
άξιζε, και έπρεπε να το ανεβάσω στη σκηνή. Άλλαξα λίγα πράγματα στη
διάρκεια των δοκιμών κυρίως δηλαδή, έκανα μερικά κοψίματα.
Αυτό το έργο, έπρεπε να γραφτεί.
Ακολουθεί η πρώτη παράσταση, στο Χάμστεντ Θήατερ, του Λονδίνου στις
24 Απριλίου του 1980, σε σκηνοθεσία του ίδιου του Πίντερ.
Στις 25 Ιουνίου του ίδιου χρόνου, η παράσταση μεταφέρθηκε στο
Αμπάσαντορς.Όταν αργότερα, ο Πίντερ έπαιξε τον ρόλο του Ρουτ,
ο γνωστός κριτικός Μάικλ Μπίλινγκτον, έγραψε:
«Παρακολουθώντας τον Χάρολντ Πίντερ στον ρόλο του Ρουτ, στο δικό του
Θερμοκήπιο, αντιλαμβάνεται κανείς τι μεγάλο κωμικό ηθοποιό έχασε
η χώρα όταν, ο δύσκολος αυτός άνθρωπος, μεταμορφώθηκε στον
μεγαλύτερο ζώντα θεατρικό συγγραφέα της Βρετανίας.

Τιμές εισιτηρίων:

Γενική είσοδος: 22 ευρω

Φοιτητικό: 15 ευρω

 

H νέα ΣΚΗΝΗ

Kεφαλληνίας και Kυκλάδων 11

Kυψέλη, Aθήνα

Tαμείο Θεάτρου:

Τηλ: 210 8217 877

Fax: 210 8225 683

Tρίτη έως Σαββάτο: 14:00 έως 21:00

Tαμείο Θεάτρου:

Τηλ: 210 8217 877

Fax: 210 8225 683

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • Παραστάσεις, συνεντεύξεις, κριτική, αφιερώματα και ό,τι συμβαίνει πάνω και κάτω από τις αθηναϊκες θεατρικές σκηνές. Τι παίζεται τώρα στο Λονδίνο και στο Broadway.

  • Αρχείο

  • Εγγραφείτε για να λαμβάνετε στο email σας όλα τα νέα άρθρα.

    Μαζί με 12 ακόμα followers

  • ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ-ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ

  • wordpress hit counter
Αρέσει σε %d bloggers: